RSS

3 kommentarer

  1. anna ek · · Svara

    Som jag förstår det är det du Daniel Helldén som är ytterst ansvarig för de stora förändringarna i Stockholms busstrafik. Hur kan en miljöpartist medverka till ett sånt katastrofalt beslut som gör så att många Stockholmare får en sämre tillgång till lokaltrafik?
    Jag bor i Ruddammen och här vill vi verkligen behållas våra busslinjer 43 och 44.
    Jag tycker att vi i innerstan får dålig valuta för våra skattepengar för att inte tala om trängselskatten.

  2. Nicklas Carlssson · · Svara

    ”EU-reglerna säger att vi måste godkänna EU-tillstånden. Men om de kommer hit så måste de betala parkeringsavgift. Då blir det ointressant att ställa sig på en sådan plats om man inte verkligen behöver det, säger Daniel Helldén (MP).”
    What?
    Hur kom man fram till detta? Vart är analysen?
    Så Danliel, du menar att åker man runt och letar parkering, ser två lediga platser, en handikap-plats och en vanlig. Då väljer man den vanliga? Varför? För att det är billigare med vanliga…eller att du är en så god människa?
    Nej. du tar första bästa. Du har ju ändå ett intyg?
    Ponera ett nog vanligare scenarie. Du åker runt och letar, Full överallt och du ser en handikapp-plats. Du har ett tillstånd…falskt eller inte…klart du då ställer dig där även om det är en avgift.

    Förstår inte alls logiken. Att man sedan skall införa någon ”rutin” för att ”ansöka” om tillsgånd att få ner avgiften till 300 kr/mån. Vad kostar inte denna ”rutin”.
    Det är också oerhört intressant att få reda på vart dessa ”avgifter” tar vägen? Motbevisa mig gärna om att ”avgifterna” går tillbaka till att förbättra för rörelsehindrade, annars är det en punktskatt på redan utsatta människor.
    Detta upplägg är både förlegad tekniskt, fyller inte sitt syfte och drabbar massa oskyldiga.

    Med dagens teknik är det otroligt lätt att få till en digital lösning. Det finns massa lösningar klara för att bara införa. Många av dessa är ”gratis” och har införts i flera städer i världen.

  3. Hugo Wilund · · Svara

    Hej Helldén,

    Jag läste precis om din plan att asfaltera Östermalm i ”Nytt i Östermalm” och blev djupt oroad, speciellt gällande gatan som jag bor på. Jag ber dig att tänka om gällande att asfaltera stadens kullerstensgator; inte bara skulle processen att asfaltera gatan vara extremt omiljövänlig och ge ett enormt utsläpp av dåliga gaser och partiklar, det skulle låta så extremt mycket när asfaltsmaskinen kommer förbi så ni skulle behöva förbereda er för en enorm ström av missnöje när ni väl har satt igång.

    Ni *behöver* inte ens asfaltera de små kullerstensgatorna! Näst intill ingen kör på dem ändå och det lilla slitage som ändå sker på dessa gator rättfärdigar inte dina planer överhuvudtaget. Dessutom så är kullerstensvägen en del av dessa gators charm, en del av Stockholms förflutna som har hållit sig kvar som du vill ta bort helt plötsligt? Har du frågat oss som bor på dessa gator om vi vill ens ha det här? Om jag hade valet att bestämma, så hade jag sagt ”tack, men nej tack”. Spendera pengarna någon annanstans som att piffa upp Karlaplans paradgata. *Där* behöver man göra om gångvägen, Värtavägen också. Prioritera gatorna efter behov, gdi!

    Som nybliven myndig var jag väldigt peppad på att hitta politiker som jag kunde rösta på, och som Miljöpartist hoppades jag att du kunde varit en av dom. Men som ansvarig för det här projektet så borde du inte kunna förvänta dig en röst från mig.

    // Hugo Wilund

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: