Start

18 kommentarer

  1. Christer Jannson · · Svara

    Läste om ert förslag på cykel motorvägar, jättebra.

    Varför Inte en från Haninge? 2 mil, tar alldeles för lång tid idag på existerande cykelvägen, dessutom ganska tomt på bebyggelse fram till Enskede.

  2. Varför är det inget cykelfält på Centralbron nu när hastigheten är reducerad till 50km/t

  3. Björn Egertz · · Svara

    Hej Daniel.
    Kan du svara på hur ni tänkte när ni beslutade att vi som bor i innerstaden (Stockholm) och har bil måste betala varje gång vi åker genom biltullarna? Vi har inte ens möjlighet att ta någon annan rutt. Andra bilister som inte bor inne i stan kan ju välja alternativa vägar för att undvika avgifter.

    Jag menar att ni måste ändra det beslutet till att gälla att boende i innerstaden åtminstone ska få åka in och ut en gång om dagen utan avgift.

    mvh
    Björn Egertz

  4. Hej.

    Sitter och läser Mitt I ang miljözoneroch att elbilar är vad man måste ha i innerstan om ett par år. Stockholm vill bli elbilsstad 2030. Det är bra att man kan prata och skriva om det. Vore också bra med handling. Sitter på en parkeringsplats i kommunalt garge i innerstan. 578 platser och ca 4 platser för elbil. Har väntat ca 5 månader nu på utredning om det ska gå att ordna ett ladduttag till min elbil också. Engagemanget verkar lågt… om staden vill ha elbilar borde det inte vara svårt att föregå med gott exempel och välkomna elbilar. På riktigt… inte bara skriva om det.

  5. Andreas · · Svara

    Hej!
    Såg på nyheterna att bötesbeloppet höjts för fordon som parkerar i buss & cykelfält.
    Eftersom en relativt stor del av bilarna som står där är leveransfordon så undrar jag om det är tänkt att bli fler lastzoner? Min tanke är att fler lastzoner med prioriterad övervakning skulle få bort mkt av problemet.
    Lastzonerna idag fungerar inte alls. Restaurangägare mfl står där dagligen och bara flyttar på bilen så fort det dyker upp en p-vakt med gul neonväst.
    Mitt förslag är p-skiva i lastzon eller civilklädda p-vakter.
    Och omedelbar bortbärgning med bärgningsbil med polisbefogenheter som finns i de flesta andra länder på direkt bekostnad av felparkeraren.
    Inte nog med det så försvann rätten att parkera 30min innanför tullarna för fordon över 3,5t och taxi för någon månad sedan.
    Hur tänkte ni då att lastbilschaufförerna ska få lunch och följa de hårda reglerna för kör/vilotiderna när det inte finns några parkeringar för tung trafik innanför tullarna, knappt utanför heller?
    Jo man får åka långt utanför tullarna för att hitta en laglig plats. Fick åka och leta plats i 45min sist då det inte fanns laglig plats i hammarby,västberga, sätra så hamnade i kungens kurva. Miljövänligt?

  6. Hur många har ca: 2mil till brevlådan som bor i Stockholm för att hämta posten, vi på landet måste ta bilen för att hämta posten. Är detta rättvist. Nej sätt alla brevlådor utanför storstäderna då skulle det bli ramaskri Ha Ha Ha

  7. Bengt Lindemalm · · Svara

    Hej Daniel Hellden !

    I egenskap av ansvarigt trafikborgarråd har jag enkel
    fråga att ställa: När kommer trottoarerna på östra
    Södermalm bli skottade/befriade från all snö ?
    Ser fram emot ditt svar inom kort.
    Med vänlig hälsning,
    Bengt Lindemalm

  8. Anders Larsson · · Svara

    Hej! Jag tycker att det inte skulle vara nåt problem med att höja tullarna på Essingeleden markant under dagtid men låta boende i Stockholm få exempelvis 2 fria resor i veckan på densamma. Detta skulle kunna få fler att normalt välja kollektiv trafik men ändå ha möjlighet att ta bilen vid specifika ärenden då man kanske verkligen behöver.Och eventuellt skulle man kunna styra om en del av den tunga trafiken till kväll och natt. Anders

  9. tvåhjul · · Svara

    Hur är tankarna kring införandet av P-avgifter för MC och dom avgifter som ska tas ut?
    Ingen hänsyn verkar tas gällande den yta som en MC tar upp.
    En yta av en bilparkering kan fyllas med flertalet MC ändå får MC betala mer.
    Påverkan på trafiken inne i stan måste ändå vara positivare om flertalet fordon är på två hjul än fyra hjul. Vad är huvudsyftet med den bestraffning som sker? Antalet MC inne i stan under Maj-Sep är inte gigantisk så den ekonomiska vinningen kan vara marginell.

  10. Ni måste haft fel på termometern ! Du skyller på minusgrader för att slippa städning av västmannagatan . Men i natt var det knappast det skälet till undvikande av städbehov. Utan vad ???? Jag lider av kool
    och enligt min läkare är dagens vägdamm mer skadligt för mig än min miljöldieselbil. Men det håller väl inte du med om !!

  11. Jag är helt övertygad om att du tror att du gör rätt, men många av dina okunniga systrar och bröder inklusive dig själv, har lite för svårt att släppa navelludden och lyfta blicken. Dvs, det du gör är att skapa trafikOsäkerhet och större utsläpp. Allt det här vet du nog, men när makt är viktigtare än målen så blir det så. Ni gör allt för att fånga unga okunniga människor som har fått ”stekta sparvar” i gapet av dravliga mediaförälrar ni betalat i åratal. Om ni vill ha trovärdighet bör ni sluta försämra vardagen för storstadsbor och göra något som har effekt på riktigt. Sverige står för mindre än 0,2% av de globala utsläppen (jag vet, ett slarvigt uttryck), men tänk, tex MEARSK (Danskt rederi, typ 3:e största i världen) släpper ut mer än hela världens hjulfordon, varför inte kämpa för att införa katalysatorer och kravställa bränsle?
    Jag vet, då måste ni jobba på riktigt och det är väl och begära för mycket, jag förstår att det är enklare att plocka snabba poänger på ”Nytorget” när någon annan betalar. Det är lättare att nita folk som faktiskt jobbar på riktigt 50-80 timmar i veckan för att barn och respektive ska känna sig införlivade i sin omgivning. Tror du på riktigt, att någon som absolut inte måste kör bil i Sthlm innerstad eller dess omgivningar ?
    Om du inte tror det är du sannolikt både ond, narzisistisk och okunnig.
    Förslag:
    Avsäg dig uppdraget och sök hjälp
    Är du intresserad av miljön på riktigt, visa det då (dvs, cykelbanor och huruvida x eller y har glömt att släcka lampan i källaren löser inte problemen)
    Mvh
    /Anders

  12. Yngve Terelius · · Svara

    Hej.
    Jag förstår inte Ditt och Kommunens hantering av snöröjning av gångbanor. Åker själv dessutom rullstol varje dag mellan Henriksdalskajen och Torsgatan. Ni som styrande verkar inte bry er, för mig och många andra är det ett rent helvete. Ni skulle sätta er i rullstolen och testa, tror att ni skulle upptäcka ändra uppfattning eller inte med tanke på bristande förståelse för situationen..
    Dags att vakna upp
    Mvh Yngve

  13. Yngve Terelius · · Svara

    Har precis lagt in en kommentar som inte läggs ut Varför

    1. Yngve Terelius · · Svara

      Såg att den kom ut.
      Man kan undra när man tittar bakåt på inlägg så finns inga svar, illa.
      Varför har han en TWEET????

  14. Mikael Mardell · · Svara

    Skäms- skäms! Du påstår att oppositionen politiserar, när det är exakt vad du själ gör. Hur står du ut med dig själv? Svag- ynklig- mskkykåt? Å by the way, tack för alla plogade cykelbanor å halkiga trottoarer med medföljande benbrott eller att folk över sextio inte törs gå ut! 👍🏻Klokt tänkt! Så bra det blivit! Och nu detta- politiserande- skäms.

  15. Yngve Terelius · · Svara

    Hej.
    Jag håller med i alla dina ord. Daniel är en ynkrygg och borde komma ut och halka på trottoarer. Jag själv åker rullstol varje dag till och från jobbet. Han borde komma ut och testa han kanske ändrar uppfattning men inte troligt.
    Dessutom är det så att plogningen av cykelbanorna gör att man inte kommer till plattformen för att åka tvärbanan.
    Hälsningar
    Yngve

  16. Fredriklindqvist · · Svara

    Varför rep inte våra dåliga gater i Sthlm ,vem betalar skadorna på bilen ???

Lämna ett svar till Johan Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: